Suzuki féktárcsa és fékbetét: mikor és hogyan érdemes őket cserélni?

A féktárcsa és a fékbetét autónk legfontosabb alkatrészei, melyek minden fékezésnél nagy terhelésnek vannak kitéve. A fékek ugyanis a súrlódás elvén működnek, éppen ezért elkerülhetetlenül folyamatos kopásuk. Fontos, hogy fékrendszerünk alkatrészeinek mindig a legmagasabb technikai követelményeknek kell megfelelniük. A rendellenes használat, a meghibásodás ugyanis csökkenti a fékezés biztonságát, és ez olyan jellegű probléma, melyet semmiképp sem szabad bagatellizálnunk.

Mikor szorulnak cserére a fékrendszer alkatrészei?

A féktárcsa feladata a mozgó gépjármű fékezése, lassítása, megállítása. Tárcsát abban az esetben szükséges cserélünk, ha az alkatrész már elérte a minimális vastagságát. Ezt onnan állapíthatjuk meg, hogy a féktárcsánk már ránézésre erősen bordázott. Ebben az esetben a fékrendszer problémáit már nem oldja meg egy egyszerűbb fékbetét-csere, és nem szabad halogatnunk a féktárcsa lecserélését sem. Az elodázás nem csupán további mechanikai problémákat idézhetünk elő, de saját magunk, és mások biztonságát, testi épségét is veszélyeztethetjük.

A betétek elhasználódása sem léphet túl egy bizonyos határt. A fékbetétek a kormányműhöz és a gumiabroncsokhoz hasonlóan kiemelt biztonságtechnikai alkatrészek, amelyek befolyásolják a jármű forgalmi engedélyének érvényességét. Fontos tehát, hogy a mindig a lehető legjobb állapotban legyenek. Cserélnünk abban az esetben kell őket, ha láthatólag elkoptak, és vastagságuk a hordólap nélkül mérve eléri a 2 mm-t.

Mire figyeljünk a csere során?

A 2003 előtt gyártott Suzuki fékek esetében kétféle fékbetéttel szerelték az autót. Az 1997 előtt gyártott típusokban még az úgynevezett Tokico fékrendszert használták, míg az ezután készült autókban már a Bosch rendszert. Ezek könnyedén megkülönböztethetőek egymástól abban az esetben, ha autónk kerekét eltávolítjuk, és ellenőrizzük a fékbetét alakját. Az előbbi esetben egy egyenesebb, míg az utóbbi esetében egy félgömb alakú alkatrészről beszélünk. A féktárcsa mindkét esetben megegyezik. Amennyiben első ránézésre nem vagyunk biztosak abban, hogy autónkhoz melyik fékbetét passzol, a különbség alvázszám alapján is megállapítható.

Fontos tudnunk, hogy fék esetében mindig párban kell cserélnünk az alkatrészeket, az autó mindkét oldalán. Abban az esetben, ha csak a jobb, vagy csak a bal oldalra kerül új alkatrész,  a probléma nem oldódik meg. Webáruházunkban a cseréhez szükséges alkatrészek párban, minden szükséges elemet tartalmazó szettekben kaphatók.

Érdekel ez a téma? Szereted az autódat?
Ha igen, töltsd ki az alábbi űrlapot, mi pedig értesítünk téged a készülő bejegyzéseinkről.

Similar Posts